Vanhool

Letöltési link:
https://drive.google.com/drive/folders/1XeswvSouqHK8a_Dg_6UZ4v023xK6CgZB
Vanhool Newa300
2009-ben a BKV Zrt. 32 darab Van Hool AG300-as típusú buszt szerzett be a használtbusz-tendernek köszönhetően. Ekkor már a brüsszeli tömegközlekedési vállalat autóbuszainak átlagéletkora elérte a 8 évet és futott teljesítményük meghaladta a 300 000 km-t.[2] A BKV a használtbusz-beszerzésében végül a belga Van Hool(wd) céggel tárgyaltak, mert a 32 darab busz darabját 20 millió forintért ajánlották fel. A BKV nem tudott új buszokat beszerezni 2010-ig, az indoklás szerint a gazdasági válság és a forráshiány miatt nem tudtak vásárolni.[forrás?] 2009 nyarán elkezdték a buszokat szállítani Budapestre. 2009 júliusában elkezdték a próbafutásokat különböző szakaszokon. Az első napokban meghibásodtak az automata klímaberendezések, így leállt néhány busz a 23-as busz vonalán és így járatkimaradások voltak pár napig.[5] 2009. október 1-jén a Dél-pesti garázsba helyezték az újonnan vásárolt, használt Van Hool buszokat, ezután többek között a 36-os, 38-as, 68-as, 138-as, 148-as buszok vonalán is megjelentek, de néhányszor jártak a 151-es, a 173-as és a 202E jelzésű buszok vonalán is.

Letöltési link:
https://drive.google.com/drive/folders/1XeswvSouqHK8a_Dg_6UZ4v023xK6CgZB
Vanhool Newa330
A sűrített földgázzal működő buszok (CNG) a dízelmotorú buszokkal szemben kevesebbet káros anyagot bocsátanak ki, valamint csendesebbek is, ezért nagymértékben hozzájárulnak Budapest környezeti állapotának, a budapestiek életminőségének javulásához.Budapesten 2013 óta 1 darab A330-as (rendszáma MKL-981), valamint 37 darab sűrített földgáz meghajtású (A330 CNG) autóbusz közlekedik. 2015. február 1-jétől további 12 darab sűrített földgázzal (CNG) működő Van Hool autóbusz állt forgalomba a BKV Zrt. üzemeltetésében, a dél-pesti területen már jelenleg is közlekedők mellett. A buszokat a Budapesti Közlekedési Zrt. üzemelteti és a Dél-pesti autóbuszgarázsban tárolják őket.
A járművek általában az alábbi viszonylatokon teljesítenek szolgálatot:

Letöltési link:
Készítés alatt!
Vanhool AG300
2009-ben a BKV Zrt. 32 darab Van Hool AG300-as típusú buszt szerzett be a használtbusz-tendernek köszönhetően. Ekkor már a brüsszeli tömegközlekedési vállalat autóbuszainak átlagéletkora elérte a 8 évet és futott teljesítményük meghaladta a 300 000 km-t.[2] A BKV a használtbusz-beszerzésében végül a belga Van Hool(wd) céggel tárgyaltak, mert a 32 darab busz darabját 20 millió forintért ajánlották fel. A BKV nem tudott új buszokat beszerezni 2010-ig, az indoklás szerint a gazdasági válság és a forráshiány miatt nem tudtak vásárolni.[forrás?] 2009 nyarán elkezdték a buszokat szállítani Budapestre. 2009 júliusában elkezdték a próbafutásokat különböző szakaszokon.[3]

Vanhool AG330
A Van Hool A280 prototípusból származó Van Hool A500 és A600 legyártása után a belga gyártó 1991-ben kifejlesztette a Van Hool A300 első prototípusát1. Ennek a modellnek az volt a célja, hogy megalapozza a Van Hool által eddig megalkotott összes többi városi buszt. a 2000-es években.
Az A300-at az új, téglalap alakú karosszéria és a motortér padlószint feletti elrendezésével kialakított alsó padló különbözteti meg elődeitől. Ezért könnyebb felszállni, mint az előző generációs buszra.Az 1990-es évek elejétől kezdték árulni az új generáció első modelljét Belgiumban és exportra, valamint midibuszos változatot (A308) és csuklós változatot (AG300 vagy AGG30).
Letöltési link:
https://mabaomsi.wixsite.com/mabaomsi/single-post/2017/03/17/vanhool-a320